چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 لاشه های خراب گوشت هندی در سوسیس و کالباس  

معاون اول رئیس جمهور: "آن فردی که از هندوستان لاشه‌های خراب گوشت را به کشور وارد می‌کند تا با آن سوسیس و کالباس درست کند هیچ جایی در کشور ندارد. آن مامور گمرکی که این کالا را ترخیص کرده است هم همین طور. وزارت بهداشت بر تولید سوسیس و کالباس باید نظارت کند و با افرادی که در این حوزه خلاف می‌کنند بیرحمانه برخورد کند تا ریشه آنها را بخشکاند."
فست فود غذای آماده‌ای است که معمولا بدون قاشق چنگال و بشقاب و عمدتاً به شکل ساندویچی سرو می‌شود و غذای انگشتی به حساب می‌آید. این نوع غذاها هرچند ظاهر و طعم جذاب دارند اما در واقع فاقد ارزش غذایی بوده و حتی عوارض جسمانی گوناگونی را نیز به دنبال دارند.
نیترات و نیتریت سدیمی که به عنوان نگهدارنده به سوسیس و کالباس اضافه می‌شوند گرچه دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند و مانع رشد باکتریهای خطرناک می‌شوند اما متاسفانه این دو ماده در بدن به یک ماده سرطان‌زا به نام "نیتروز آمین" تبدیل می‌شوند.
رشد سرطانهای معده و روده که در سالهای اخیر افزایش یافته است عمدتاً به علت استفاده بی‌رویه از غذاهای آماده و کنسرو شده به ویژه آن دسته از مواد غذایی است که به روش غیراستاندارد تهیه می‌شوند.
چاقی و اضافه وزن، بیماریهای قلبی و عروقی و اختلالات گوارشی و کبد و ابتلا به برخی سرطانها از عوارض مصرف این نوع غذاها است. این نوع غذاها با کالری، نمک و چربی به ویژه اسید چرب اشباع بالا و ویتامین و مواد معدنی اندک در درازمدت خطر ابتلا به فشارخون بالا را افزایش می‌دهند.
خوردن روزانه 50 گرم سوسیس و کالباس، احتمال ابتلا به سرطان روده را که یکی از خطرناکترین انواع سرطان است 20 درصد افزایش می دهد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267309

افزایش 5 برابری پوکی استخوان در مردان با مصرف نوشابه‌های گازدار

مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران: افرادی که روزانه یک لیوان نوشابه سیاه مصرف می‌کنند، بعد از 35 سالگی میزان بروز پوکی استخوان افزایش می‌یابد به طوری که خطر ابتلا به این عارضه در زنان 3 برابر و در مردان به میزان 5 برابر افزایش می‌یابد.

مصرف یک لیوان شیر بیش از 10 درصد نیاز روزانه بدن به مواد مغذی را تامین می‌کند، گفت: یک لیوان شیر کم چرب یا آب میوه طبیعی تنها حاوی 100 تا 150 کیلوکالری و یک لیوان شیر دو و نیم درصد نیز دارای 175 کیلوکالری است، ولی مصرف این میزان شیر 10 درصد از مواد مورد نیاز بدن مانند پروتئین، کلسیم و ویتامین آ را تامین می‌کند.

دکتر کشاورز: افرادی که روزانه کیک یا بیسکویت مصرف می‌کنند دچار بیماری های قلبی- عروقی می‌شوند، بیسکویت‌ها و کیک‌ها حاوی روغن‌های جامد هستند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267388

تحریم‌کنندگان ذلیل و چادر به سر شده‌اند!

 معاون اول رئیس جمهور: امروز برخی از کشورهای خارجی و غربی تحریم کننده نفت ایران ذلیل و چادر به سر شده اند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267432

شرایط بازنشستگی پیش از موعد زنان

بانوانی که بخواهند در سال 1392 از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای 20 سال خدمت، 20 روز حقوق دریافت می‌کنند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267419

خارج کردن تومور 19 کيلويي از شکم يک بيمار

خارج کردن تومور 19 کيلويي از شکم يک خانم 40 ساله در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقاني مشهد با موفقیت انجام شد.
تومور از نوع ليو ميو سارکوم (بدخيم ) بود که بين واژن و مثانه را فرا گرفته بود، همزمان با برداشت این تومور وسیع ، رحم بيمار  نیز برداشته شد.
این توده ها بدون علامت هستند اما توجه به بهداشت و مراجعه منظم به پزشکان متخصص زنان ضروری است و بروز احساس پری شکم، احساس سنگینی در لگن، اختلال در دفع مزاج و سیری زودرس از جمله علائم این بیماری به شمار می رود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267466

قاضی آمریکایی به دلیل زنگ موبایل خودش را جریمه کرد

قاضی این اقدام را به دلیل زنگ زدن گوشی موبایلش در هنگام ریاست جلسه دادگاه انجام داد.
این قاضی به سخت گیری های زیاد درباره استفاده از موبایل در سالن دادگاه معروف است.
گوشی موبایل قاضی ریموند فویت هنگامی به صدا در آمد که او ریاست جلسه دادگاه درباره پرونده خشونت خانگی را برعهده داشت و دادستان در حال قرائت موارد حقوقی شکایت نامه بود.
پس از پایان جلسه محاکمه، قاضی با صدور حکمی، خود را به دلیل تحقیر دادگاه، به پرداخت 25 دلار جریمه محکوم کرد. پس از این حکم محکومیت، وی به سرعت این مبلغ را پرداخت کرد.
در خارج از سالن دادگاه نیز تابلویی نصب شده که هشدار می دهد افرادی که ممنوعیت استفاده از موبایل در دادگاه را نادیده می گیرند به پرداخت 25 دلار محکوم می شوند.
قاضی اضافه کرد: گوشی موبایلم را به تازگی تغییر داده ام. گوشی جدید لمسی است و هنوز به کار کردن با آن عادت نکرده ام به همین دلیل او به صورت اشتباه، گوشی ام را سایلنت کرده بودم.
این قاضی قبل از این هم شماری از افراد از جمله وکلای دادگستری، افسران پلیس و افرادی عادی را به دلیل استفاده از موبایل و زنگ خوردن آن در جلسه دادگاه جریمه کرده بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267431

دستور برخی بانک های ترکیه برای بستن حساب های ایرانیان

برخی بانک‌های ترک از مشتریان خود خواسته‌اند تا 17 آوریل (امروز) پول خود را خارج کنند وگرنه دارایی‌شان مصادره خواهد شد.
 «از زمانی که دوبی همسو با آمریکا هرگونه ارتباط با بانک‌های ایرانی را تحریم کرد، بسیاری از فعالان اقتصادی دفاتر و حساب‌های بانکی خود را به ترکیه منتقل کردند.
تجار ایرانی از ترکیه ال‌سی گشایش می‌کردند و حتی وجوه خود را از طریق ترکیه به سایر بانک‌های اروپایی منتقل می‌کردند. در واقع این کشور خلأ امارات را پر کرد و البته به سودهای قابل‌ملاحظه‌ای هم دست یافت.»
تبدیل ارزهایی مانند دلار و یورو به لیر منبع درآمدی خوبی برای این کشور بود. ضمن اینکه در انتقال وجوه به بانک‌های اروپایی مبلغی را به عنوان کارمزد از ایرانیان دریافت می‌کرد. برخی از شرکت‌های ترک هم با ایرانیان همکاری داشتند که این هم ممری برای درآمد ترک‌ها بود.»
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/267451



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب